albelli samarbetar med Photobucket

albumprinter BV, en av de största globala fotobokleverantörerna, meddelar lanseringen av albelli, albumprinters ledande verktyg för fotoböcker för Photobucket-användare. Med Photobuckets nya API, ger albelli Photobuckets närmare 40 miljoner användare* en kraftfull lösning för fotoböcker.

albellis program kombinerar fördelarna med ett skrivbordsprogram och enkelheten och snabbheten hos ett webbprogram. Det har skapats med Adobe Flex version 3.0 och körs i Adobe Air för att möjliggöra snabb installation och kompatibilitet med olika plattformar (Mac, PC och snart Linux). albellis program innehåller många funktioner. Här kan du överföra bilder medan du arbetar, det har automatisk återställning, smart sidlayout, textformatering och bildredigering och en mycket kraftfull förhandsgranskning. En sömlös integration med Photobucket gör att användarna kan dra och släppa högupplösta bilder från sitt Photobucket-konto och sin dator för att skapa en egen fotobok. När användaren har valt bakgrund, effekter och textalternativ slutför han/hon beställningen och får en tryckt, inbunden fotobok inom 7 dagar.

Ny teknik

“Vi är mycket glada över integrationen med Photobucket och möjligheten att erbjuda deras användare ett lättanvänt verktyg för att skapa personliga fotoböcker”, säger Joris Keijzer, VD hos albumprinter. “albelli avlägsnar ett av de största hindren för att skapa en fotobok, möjligheten att samla bilder enkelt”.

“Vårt uppdrag hos Photobucket har alltid varit att ge människor möjlighet att överföra och dela foton och videoklipp – i bloggar, sociala nätverk, på auktionswebbplatser eller konsumentenheter”, säger Alex Welch, VD, Photobucket. “Vårt nya API ger nya möjligheter för människor att illustrera sina liv och dela det de skapar med andra. Vi är nyfikna på vad en grupp kunniga utvecklare kommer att göra för att utöka vår foto- och videoplattform och utnyttja användarnas kreativitet och passion”.

Kom igång idag

Samtidigt som lanseringen av företagets API har Photobucket släppt ett programgalleri på sin webbplats där utvecklare kan visa upp sina produkter och användarna kan hitta och hämta program och upptäcka enheter som har stöd för API:t. I programgalleriet kan Photobucket-användarna märka och dela sina favoritprogram i sin Photobucket-profil, så att andra Photobucket-användare kan testa dem.

Om Photobucket

Photobucket är webbens mest populära kreativa nav med närmare 40 miljoner unika användare över hela världen som länkar miljarder personliga foton, illustrationer, bildspel, och videoklipp dagligen till hundratusentals webbplatser, däribland Bebo, Blogger, Craigslist, eBay, Facebook, Friendster, Hi5, MySpace, Orkut, Xanga och många andra. I tillägg till det länkade innehållet delar Photobucket-användarna sina personliga digitala media via e-post, snabbmeddelanden och mobila enheter. Varje dag överförs över 7,5 miljoner personliga foton, illustrationer och videoklipp till Photobucket för att delas med familj, vänner och online-världen. Företaget modererar aktivt innehållet för att skapa en säker miljö för användare, partners och annonsörer. Photobucket har kontor i Palo Alto, Kalifornien och Denver, Colorado och finns online på http://www.photobucket.com.

Om albelli

albelli är albumprinters globala ledande konsumentmärke, med verksamhet i Tyskland och USA, snart i UK, Frankrike, Nederländerna och Belgien. Amsterdam-baserade albumprinter B.V grundades 2003 och har kontor i New Jersey och San Francisco är en global ledande fotoboktillverkare, som erbjuder programvara, tryck, färdigställande, expediering, marknadsföringsstöd och kundtjänst.

* ComScore Media Metrix, februari 2008.

Visa PDF-versionen av detta pressmeddelande