önskefoto och RSF söker årets bästa fotoböcker!

Stockholm, 19 november 2013

Tillsammans med Riksförbund Svensk Fotografi (RSF) organiserar önskefoto en rikstäckande tävling för att hitta de tre bästa fotoböckerna bland några av landets mest engagerade fotoentusiaster.

Tävlingen organiseras speciellt för RFSs medlemmar. Domarna till tävlingen, som består av representanter från både önskefoto och RSF, bedömer fotoböckerna efter tre kriterier:
– Fotografi
– Tema
– Kreativitet

De tre personer som skapat de bästa fotoböckerna vinner en resa ner till önskefotos tryckeri i Den Haag,Holland.

”Det ska bli otroligt kul att visa vinnarna i vår fotobokstävling hur vi jobbar och hur våra fotoböcker tillverkas från början till slut”, säger Nina Brandel, marknadsföringsansvarig för fotobranschen hos önskefoto.

Tävlingen drar igång under Fotomässan i Älvsjö i november och kommer att pågå fram till mitten av april 2014. Vinnarna kommer att utses under RIFO-dagarna i Stockholm den 9-11 maj 2014. Det är ett årligt och rikstäckande event där medlemmar från alla Sveriges Fotoklubbar samlas.

”Många av våra medlemmar har redan insett fördelarna med att samla sina bilder i fotoböcker och det känns väldigt roligt att tillsammans med önskefoto nu ge dem en möjlighet att visa upp sin kreativa förmåga. Samarbetet är relativt nytt och vi ser fram emot hur det kommer utvecklas”, säger Göran Zebühr, förbundssekreterare i Riksförbundet Svensk Fotografi.

PDF för tävlingen
Detta pressmeddelande som PDF

För mer information och produktbilder kontakta avsändare:

Nina Brandel, marknadsföringsansvarig för fotobranschen, önskefoto
Telefon: +31 610 751 445, e-post: nina.brandel@onskefoto.se