albumprinter vinner priset Fast 50

albumprinter BV, en av de största leverantörerna av tryckta fotoalbum har vunnit det prestigefyllda priset Deloitte Technology Fast 50. Det är nionde gången som Deloitte Fast 50 Award för de snabbast växande teknikföretagen anordnas. Ceremonin ägde rum i Taets Art Gallery i Zaandam den 9 oktober 2008.

albumprinter rapporterade en ökad omsättning med 22 000 procent under de senaste fem åren och avser att fortsätta denna tillväxt. Företaget tillverkar tryckta fotoalbum, kalendrar och agendor. Senare i år kommer nya produkter att läggas till i utbudet. Under 2008 räknar albumprinter med att fördubbla sin omsättning på 15 miljarder från 2007. Cirka 10-15 procent av de nederländska hushållen beställer sina fotoalbum via internet. Denna procent är lägre i andra länder. Det finns fortfarande en stor marknad som albumprinter kan utveckla. I april 2008 lanserade albumprinter konsumentmärket albelli på den nederländska marknaden. I enlighet med tillväxtstrategin expanderade företaget nyligen till Tyskland och Frankrike. Snart kommer aktiviteter att inledas i Storbritannien. albelli är även verksamma på den amerikanska marknaden.

Investera i kvalitet

“Det är självklart att vi är mycket nöjda med denna utmärkelse. Vi är övertygade om att albumprinter har nått ända hit tack vare samarbete och investeringar i kvalitet. Våra kunder förväntar sig toppkvalitet för att bevara sina viktiga minnen under lång tid”, säger Joris Keijzer, VD hos albumprinter. “2003 var det bara vi två som började och nu är vi ett företag med 130 medarbetare. Vi är marknadsledare i Nederländerna och topp 3 i Europa”.

Andra framgångar hos albumprinter

Det är inte första gången som albumprinter har fått utmärkelser. 2005 och 2006 erhöll företaget PC Magazine Award. I augusti 2008 blev albumprinters produkter “bäst i test” i Digitaal Gids, som publiceras av Consumentenbond (den nederländska konsumentorganisationen). I oktober 2008 blev albumprinter “bäst i test” hos Personal Computer Magazine.

Om The Fast 50

The Fast 50 är ett årligt urval av de 50 snabbast växande företagen i Nederländerna. De väljs baserat på intäktstillväxt under fem år före urvalsåret. Deltagarna arbetar inom den offentliga och privata sektorn och omfattar alla tekniksegment, inklusive mjukvara, internet, bioteknik/life sciences, datorer/tillbehör halvledare, kommunikation och nätverk samt media och underhållning.

Om albumprinter BV

albumprinter grundades 2003 och har sitt huvudkontor i Amsterdam, Holland. Företaget har också kontor i New Jersey och San Francisco. albumprinter BV är en ledande leverantör av fotoalbum. Bland annat tillhandahålls programvaran och de hanterar tryck, bearbetning, marknadsföring och kundtjänst.

Visa PDF-versionen av detta pressmeddelande