önskefoto AB (publ) slutför förvärv av Nya Hedbergs Guld & Silver

Sölvesborg, 2 Juni 2010

Förvärvet av Nya Hedbergs Guld & Silver AB, som kommunicerades den 10 maj 2010, har nu slutförts. önskefoto AB (publ) har tagit över samtliga aktier i bolaget och bildar en e-handelskoncern som främst riktar sig till en kvinnlig målgrupp.

önskefoto är en ledande aktör i Sverige och Norge på produktutveckling, marknadsföring och försäljning av personifierade bildprodukter via e-handel. Bolagets huvudsakliga målgrupp är kvinnor.

Hedbergs Guld & Silver har ett av branschens bredaste och djupaste sortiment av guld- och silverprodukter, smycken, matsilver och presentartiklar. Bolaget har ett känt varumärke som står för kvalitetsprodukter till bästa pris. Försäljningen sker via postorder, e-handel och ett guldvaruhus i Dalsjöfors utanför Borås. Kunderna består till 80 % av kvinnor i samma ålderskategori som önskefotos kunder. Bolaget, som ursprungligen grundades 1947, omsatte räkenskapsåret 2009 drygt 17 miljoner kronor med lönsamhet.