Fotoboken – den snabbast växande produkten inom fotobranschen

Nu i sommarvärmen fotograferas det som aldrig förr. Det har aldrig tagits så mycket bilder och aldrig funnits så mycket kameror ute på marknaden. Intresset för nya produkter inom foto, såsom Fotoböcker och Canvastavlor ökar starkt. Nu lanserar önskefoto en ny webbsida och en ny gratis programvara för fotoböcker, för att göra det ännu enklare för kunden att beställa.

önskefoto grundades 1975 och var då mest kända för sina förstoringar. Under årens lopp har produktsortimentet förändrats och önskefoto var tidiga med att ställa om från analog framkallning till hantering av digitala fotoprodukter. Nu tar önskefoto ytterligare ett steg framåt och lanserar en helt ny webbsida, en ny logotype och en ny gratis programvara som kunden laddar ner för att själv göra en fotobok.

– Du behöver inte vara proffsfotograf för att göra fina saker med dina bilder, säger Monika Dagberg, nytillträdd VD för önskefoto. Med dina vanliga foton kan du lätt göra en fin bok att ha på soffbordet, en vacker tavla eller varför inte en hel fototapet till din vägg.

Fotoboken är nutidens form av fotoalbum och det snabbast växande mediet för nya fotoprodukter. Det såldes över 12 miljoner fotoböcker i västra Europa under förra året och antalet förväntas mer än fördubblas under de närmsta åren. – Intresset för att göra något roligt av sina foton ökar starkt, fortsätter Monika Dagberg. Glädjen att kunna dela med sig av sina minnen och upplevelser är stor och nu finns det massor av olika möjligheter till det.