albelli – finalist Red Herring 100

Red Herring meddelade att albumprinter BV, med huvudkontor i Amsterdam, är en av finalisterna för Red Herring 100 Europe, ett pris som delas ut till de ledande 100 privata teknikbolagen med bas i EMEA (Europa, Mellanöstern och Afrika) varje år.

“Årets imponerande företagslista visar Europas växande roll som innovationscenter för den globala tekniksektorn”, säger Red Herrings chefredaktör Joel Dreyfuss. “De exceptionella insatserna vad gäller europeisk teknikutveckling och entreprenörer visar på den snabba utveckling som sker i uppbyggnaden av det europeiska innovationsekosystemet”.

Red Herrings lista över de ledande privata företagen är en viktig del av publikationens tradition av att identifiera nya och innovativa teknikföretag och entreprenörer. Företag som Google, eBay och Skype identifierades tidigt av Red Herrings redaktörer och förutspåddes bli ledare som skulle förändra vårt levnads- och arbetssätt.

Red Herrings redaktörer tittade grundligt på flera hundra privata företag genom att analysera finansiella data och subjektiva kriterier, inklusive ledningens kvalitet, genomförande av strategier och engagemang i forskning och utveckling.

Red Herring belönar finalisterna i Red Herring 100 Europe vid evenemanget Red Herring Europe 2008. Detta intima tredagarsevenemang, som äger rum 14-16 april på Westin Dragonara Resort, har temat “The Pursuit of Disruption” och undersöker hur europeiska företag har ledningen inom många tekniksektorer, får en konkurrensfördel och driver entreprenörsskapet på sätt som skapar affärsmöjligheter för alla andra parter.

Om Red Herring
Red Herring är ett globalt medieföretag som förenar världens bästa hightech-innovatörer, riskkapitalister och affärsbeslutsfattare i många olika forum: en ledande innovationstidskrift, en daglig tekniknyhetstjänst online och stora evenemang för teknikledare över hela världen. Red Herring ger en insiders åtkomst till den globala innovationsekonomin, med oöverträffade insikter i ny teknik som driver ekonomin.

Om albumprinter BV
albumprinter erbjuder en komplett fotoboklösning för europeiska och amerikanska återförsäljare, internet-bolag och fotogallerier online. Erbjudandet omfattar mjukvara, inhouse-produktion, exekvering och marknadsföringsstöd.

Visa PDF-versionen av detta pressmeddelande