Kontakta oss

Populära frågor

Hur lång är leveranstiderna?

Nedan kan du kontrollera våra standard leveranstider samt de sista beställningsdatumen för leverans i tid till julafton.

Nedan kan du kontrollera beräknad leveranstid för våra olika produkter. Eftersom produktionstiderna varierar är de beräknade leveranstiderna olika för olika produkter.

Vi börjar produktionen den första arbetsdagen efter att din betalningsmetod har blivit godkänd.

Kontrollera din orderstatus

Om du vill kontrollera status för en specifik beställning gör du det genom att logga in på ditt konto.

Beräknade leveranstider

Vi har stängt under helger och helgdagar så ingen produktion sker dessa dagar.

Produkter Beräknad leveranstid*
Fotoböcker 6-8 arbetsdagar (inkl. 5 arbetsdagars produktionstid)
Väggdekoration 6-8 arbetsdagar (inkl. 5 arbetsdagars produktionstid)
Kalendrar 7-9 arbetsdagar (inkl. 3 arbetsdagars produktionstid)
Kort 5-7 arbetsdagar (inkl. 3 arbetsdagars produktionstid)
Fotoframkallning 4-6 arbetsdagar (inkl. 2 arbetsdagars produktionstid)
Personliga muggar 4-6 arbetsdagar (inkl. 2 arbetsdagars produktionstid)

* Leveranstider nära högtider som julafton kan avvika och ha kortare leveranstid.

Beställa flera produkter

Om du beställer mer än en produkt åt gången kan vi skicka dem tillsammans. Det beror på vilka produkter du beställer men om vi skickar dina varor i ett paket gäller den beräknade leveranstiden för den produkt som tar längst tid.

Om du till exempel har beställt fotoböcker och framkallningar är den beräknade leveranstiden 6-8 arbetsdagar.

Vad gör jag om min betalning avbryts eller nekas?

Om beställnings- eller betalningsprocessen avbryts så skickas automatiskt ett e-mail till dig, i vilket du finner en länk som tar dig tillbaka till betalningssidan. Om detta mail inte nått dig eller om länken inte fungerar, kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig.

Hur kan jag se status på min beställning?

Du kan se din orderstatus och följa tillverkningen av din beställning på dina önskefotosidor. Gå till www.onskefoto.se och klicka på ’Se status för din order’. När du har loggat in ser du din orderstatus.

Om du har fler frågor om din beställning är du välkommen att kontakta oss på telefon 0456 – 14 000 eller genom kontaktformuläret.

Var och när fyller jag i min rabattkod?

Om du har en rabattkod så anger du den i slutet av beställningsprocessen, efter att du har färdigställt din produkt. Om en rabattkod är kopplad till en specifik produkt så är det viktigt att du beställer just den produkten för att rabattkoden ska fungera. Vi kan inte ge rabatt på en produkt som en kod inte gäller för.

Instruktion

Att aktivera din rabattkod är enkelt! Följ instruktionerna nedan för att ta del av dina erbjudanden. Om du av någon anledning inte kan aktivera rabattkoden, vänligen kontakta kundtjänst innan du lägger din beställning.


1.  Gå till din kundvagn/varukorg

När du har skapat din produkt på hemsidan, via det nedladdningsbara fotoboksprogrammet, eller via någon av våra appar så visas ordinarie priset på ditt köp. När du är redo att beställa, klicka på ”Beställ” – Du tas till din varukorg där du kan fylla i din rabattkod. Du kan också komma åt din varukorg via ikonen på högra hörnet på önskefotos hemsida.


2.  Fyll i din rabattkod och beställ

Klicka på ”Fyll i din rabattkod” och fyll i rabattkoden i rutan. Dubbelkolla att du fyllt i rätt kod och klicka på ”Spara”. Så där! Din rabattkod är aktiverad och priset på ditt köp har justerats. Klicka på ”Fortsätt” och avsluta ditt köp.

Har du problem att aktivera din rabattkod? Försök att knappa in koden (ibland funkar det inte när man kopierar och klistrar in rabattkoden). Kolla också så att rabattkoden inte har utgått. Funkar det ändå inte, vänligen kontakta vår kundtjänst.

Hur kan jag se och dela min fotobok online?

Vill du dela din fotobok online med vänner och familj? När du har beställt fotoboken kan du beställa en onlineversion, helt utan kostnad! Du kan sedan dela den på Facebook, Twitter, i din blogg eller via mejl. Det är du som bestämmer vem du vill dela fotoboken med och du kan när som helt radera den.

1. Gå till sidan för din orderstatus
Leta upp din orderstatus och logga in med dina användaruppgifter.

2. Beställ en onlineversion av din fotobok
Välj order-ID och klicka på “Få onlineversion” bredvid den fotobok du vill göra tillgänglig online. När onlinefotoboken är klar får du ett bekräftelsemejl med en länk till boken. När du senare går tillbaka till din orderstatus finns det en permanent länk till onlineversionen bredvid den bok du har valt.

3. Är du nöjd med din bok? Sätt igång och dela den!
Dela med familj och vänner genom att klicka på en av dela-knapparna under fotoboken. Det är enkelt!

Hur och var hittar jag onlineversionen av min fotobok senare?
1.) Du kan alltid hitta länken till din onlinefotobok på din orderstatussida.
2.) Länken finns även i bekräftelsemejlet.
3.) Skapa ett bokmärke till fotoboken och lägg till det bland dina favoriter. Då hittar du alltid boken lätt!



Hittar du inte svaret bland våra vanliga frågor och svar? Våra kundservicemedarbetare finns alltid här för att svara på dina frågor! Du når oss via flera kanaler.

Från måndag till fredag: Telefon och chat: 9:00 till 15:00

Alla typer av frågor

Mejla oss när som helst eller chatta och ring till oss under våra öppettider. Vi har alltid tid att svara på dina frågor.

Mejl

Svar inom tre arbetsdagar
Mejla oss


Livechat

Status:


Telefon

Status:
0456-14000 (lokalsamtal)


Snabba frågor

Det är enkelt att kontakta oss via sociala medier. Du kan lägga upp en fråga när som helst under dagen så svarar vi inom ett dygn.

Alla typer av frågor

Mejla oss när som helst eller chatta och ring till oss under våra öppettider. Vi har alltid tid att svara på dina frågor.

Mejl

Svar inom tre arbetsdagar
Mejla oss

Livechat

Status:

Telefon

Status:
0456-14000 (lokalsamtal)

Please upgrade your browser

We built Albelli using the latest technology. This makes Albelli faster and easier to use. Unfortunately, your browser doesn’t support those technologies. (download Google Chrome)