Kontakta oss

Hittar du inte svaret bland våra vanliga frågor och svar? Våra kundservicemedarbetare finns alltid här för att svara på dina frågor! Du når oss via flera kanaler. Från Måndag till Torsdag: 08.00-22.00 (telefon och chatt). Fredag: 08.00-16.30 (telefon och chatt)

Populära frågor

Hur lång är leveranstiderna?

Nedan kan du kontrollera våra standard leveranstider samt de sista beställningsdatumen för leverans i tid till julafton.

Nedan kan du kontrollera beräknad leveranstid för våra olika produkter. Eftersom produktionstiderna varierar är de beräknade leveranstiderna olika för olika produkter. Vi börjar produktionen den första arbetsdagen efter att din betalningsmetod har blivit godkänd.

Kontrollera din orderstatus

Om du vill kontrollera status för en specifik beställning gör du det genom att logga in på ditt konto.

Beställa flera produkter

Om du beställer mer än en produkt åt gången kan vi skicka dem tillsammans. Det beror på vilka produkter du beställer men om vi skickar dina varor i ett paket gäller den beräknade leveranstiden för den produkt som tar längst tid.

Om du till exempel har beställt fotoböcker och framkallningar är den beräknade leveranstiden 4 produktionsdagar + mellan 3-4 dagar postgång.

Beräknade leveranstider

Vi har stängt under helger och helgdagar så ingen produktion sker dessa dagar.

ProdukterBeräknad leveranstid*
Fotoböcker4 produktionsdagar + mellan 3-4 dagar postgång
Väggdekoration4 produktionsdagar + mellan 3-4 dagar postgång
Studentplakat4 produktionsdagar + postgång
Kalendrar3 produktionsdagar + mellan 3-4 dagar postgång
Kort3 produktionsdagar + mellan 3-4 dagar postgång
Fotoframkallning2 produktionsdagar + mellan 3-4 dagar postgång
Personliga muggar2 produktionsdagar + mellan 3-4 dagar postgång

* Leveranstider nära högtider som julafton kan avvika.

Postens leveranstid är vanligtvis 3 – 4 arbetsdagar, beroende på var du bor i landet. Här kan du se den förväntade postgången i södra och norra Sverige:

Södra / Norra SverigeFörväntad postgång
Södra Sverige (till Uppsala)3 arbetsdagar
Norra Sverige (över Uppsala)4 arbetsdagar

Vilken leverantör levererar min beställning?

Format på väggdekorationer 70×70, 80×80, 100×70 / 70×100, 120×80 / 80×120 och 100×100 levereras av UPS. Alla övriga format och våra övriga produkter levereras av Direct Link. Studentplakat levereras av Postnord.

Vad gör jag om min betalning avbryts eller nekas?

Om beställnings- eller betalningsprocessen avbryts så skickas automatiskt ett e-mail till dig, i vilket du finner en länk som tar dig tillbaka till betalningssidan. Om du vill fortsätta med beställningen klickar du på knappen “Slutför beställning” i e-postmeddelandet och följer stegen för att slutföra din beställning. Om du inte vill fortsätta med beställningen kan du ignorera det här mejlet.

När betalningen är framgångsrik kommer du att få en orderbekräftelse som anger att vi kommer att börja producera din beställning.

Du kan alltid kontrollera statusen för din order i ditt konto.

Har du inte fått något e-postmeddelande? Om detta mail inte nått dig eller om länken inte fungerar, kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig.

Hur kan jag se status på min beställning?

Du kan se din orderstatus och följa tillverkningen av din beställning på dina önskefotosidor. Gå till www.onskefoto.se och klicka på ’Se status för din order’. När du har loggat in ser du din orderstatus.

Om du har fler frågor om din beställning är du välkommen att kontakta oss på telefon 0456 – 14 000 eller genom kontaktformuläret.

Var och när fyller jag i min rabattkod?

Om du har en rabattkod så anger du den i slutet av beställningsprocessen, efter att du har färdigställt din produkt. Om en rabattkod är kopplad till en specifik produkt så är det viktigt att du beställer just den produkten för att rabattkoden ska fungera. Vi kan inte ge rabatt på en produkt som en kod inte gäller för.

1. Under skapandet av din produkt ser du standardpriset i verktyget online eller offline (exklusive rabatt). Slutför din produkt och klicka på “Beställ”.
2. Först kommer du till en sida där du kan välja några extra alternativ för din produkt, som glansiga sidor.

3. I din kundvagn kommer du att se en översikt över dina beställda produkter, mängden kopior och det totala beloppet som ska betalas. Längst ner till vänster hittar du möjligheten att ange din rabattkod:

4. Skriv in rabattkoden i rutan (eller kopiera och klistra in) och klicka på “Spara”. Om koden gäller för dina produkter, dras rabatten omedelbart av! Har rabattkoden registrerats och har du kontrollerat beloppet? Klicka sedan på “Fortsätt”. Du kan nu slutföra din beställning.

Observera: Rabatter kan inte ges efter att beställningen är betald och när ingen kod antecknades vid beställningstillfället.

Har du problem att aktivera din rabattkod? Försök att knappa in koden (ibland funkar det inte när man kopierar och klistrar in rabattkoden). Kolla också så att rabattkoden inte har utgått. Funkar det ändå inte, vänligen kontakta vår kundtjänst innan du slutför din beställning.

Hoppas att du blir nöjd med din fotoprodukt!

Hur kan jag se och dela min fotobok online?

Vill du dela din fotobok online med vänner och familj? När du har beställt fotoboken kan du beställa en onlineversion, helt utan kostnad! Du kan sedan dela den på Facebook, Twitter, i din blogg eller via mejl. Det är du som bestämmer vem du vill dela fotoboken med och du kan när som helt radera den.

Observera att det inte är möjligt att beställa din fotobok via onlineversionen. Klicka här för mer information om återbeställer av din fotobok.

1. Gå till ’Mitt konto’ och välj orderstatus

Leta upp din orderstatus och logga in med dina användaruppgifter.

2. Beställ en onlineversion av din fotobok

Välj order-ID och klicka på “Skapa online version” bredvid den fotobok du vill göra tillgänglig online. När onlinefotoboken är klar får du ett bekräftelsemejl med en länk till boken (detta kan dröja upp till 24 timmar). När du senare går tillbaka till din orderstatus finns det en permanent länk till onlineversionen bredvid den bok du har valt.

3. Är du nöjd med din bok? Sätt igång och dela den!

Klicka på “Share my widget” för att börja dela din online bok. Dela med familj och vänner genom att klicka på en av dela-knapparna under fotoboken. Det är enkelt!
Vänligen notera: använd inte länken från adressfältet för att dela din online bok. Om dina vänner får den här länken kan de ta bort online-boken. När du använder “dela” -knapparna kan de bara se den.

Hur och var hittar jag onlineversionen av min fotobok senare?

1.)  Du kan alltid hitta länken till din onlinefotobok på din orderstatussida.
2.)  Länken finns även i bekräftelsemejlet.
3.) Skapa ett bokmärke till fotoboken och lägg till det bland dina favoriter. Då hittar du alltid boken lätt!

Hur raderar jag onlineversionen av min fotobok?

Gå till din orderstatussida och klicka på “Share my widget”. På nästa sida, under fotoboken, finner du en knapp för att radera din onlineversion av boken. Du kommer att få ett bekräftelsemejl när din förfrågan har behandlats. Efter radering kan du alltid skapa en ny onlineversion av din bok genom att gå till orderstatussida och klicka på ‘Skapa onlineversion’.

Observera att länken för onlineversionen inte är tillgänglig för iPads eftersom de inte stöder Adobe Flash. Vi föreslår att du använder din vanliga dator eller en Mac-dator.

Om du har några frågor, vänligen kontakta vår kundtjänst. De hjälper dig gärna!

Alla typer av frågor

Mejla oss när som helst eller chatta och ring till oss under våra öppettider. Vi har alltid tid att svara på dina frågor.

Mejl

Svar inom 2 arbetsdagar
Mejla oss


Livechat

Status:


Telefon

Status:
0456-14000 (lokalsamtal)


Snabba frågor

Det är enkelt att kontakta oss via sociala medier. Du kan lägga upp en fråga när som helst under dagen så svarar vi inom ett dygn.

Alla typer av frågor

Mejla oss när som helst eller chatta och ring till oss under våra öppettider. Vi har alltid tid att svara på dina frågor.

Mejl

Svar inom 2 arbetsdagar
Mejla oss

Livechat

Status:

Telefon

Status:
0456-14000 (lokalsamtal)

Please upgrade your browser

We built Albelli using the latest technology. This makes Albelli faster and easier to use. Unfortunately, your browser doesn’t support those technologies. (download Google Chrome)